هوای تهران در آستانه شرایط بنفش و بسیار ناسالم قرار گرفت تکذیب ادعا‌های رسانه‌های ضدانقلاب درباره یک زندانی زن راهداری: ترافیک فوق سنگین ۱۵ کیلومتری در محور خروجی گیلان هواشناسی: هشدار وقوع سیل برای ۷ استان/ افزایش ارتفاع موج به بیش از ۲ متر در جنوب کشور وقوع نادرترین رویداد گردوغبار در کشور احتمال اجرای حکم اعدام قاتل الهه حسین‌نژاد در هفته جاری پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی

شبکه سازی نسل جدید معلمان

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت، متشکل از اجزا و ارکانی است که باهم در تعادل و تعامل هستند و به همین خاطر طراحی و معماری بهینه مناسبات درونی اجزای سیستم اهمیت دارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 19
کد خبر: ۲۰۰۳۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ جمعی از فعالان تعلیم و تربیت، معلمان و اساتید دانشگاه با حضور در یک دورهمی تحت عنوان رویداد آموزشی چهارسوق تلاش کردند تا ضمن آشنایی با روش‌های تجربی تعلیم و تربیت یکدیگر، اقدام به شبکه سازی میان خود کنند.

مهدی نوید ادهم دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش و از فعالان نظام تعلیم و تربیت در این مراسم با اشاره به تأثیرگذاری دیدار‌های فعالان تعلیم و تربیت با یکدیگر گفت: این روز‌ها جمعیت زیادی از جوانان علاقه‌مند به نظام تعلیم و تربیت در کشور مشغول فعالیت هستند که این رویداد چهارسوق، چهره‌های دارای انگیزه و مهارت در حوزه تعلیم و تربیت را شناسایی و شبکه سازی می‌کند که این تبادل تجربیات و هم افزایی باعث ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت می‌شود. رویداد‌هایی نظیر چهارسوق با استقبال دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت روبرو شده است که نشان از موفقیت آن دارد.

محسن حاجی میرزایی وزیر سابق آموزش و پرورش هم در حاشیه این رویداد با بیان اینکه بیش از ۷۵ سال است که مسائل آموزش و پرورش روی میز بوده و برداشته نشده‌اند؛ گفت: معتقدم یکی از مهم‌ترین دلایل عدم پیشرفت ما در نوع نگاه ما به مساله است، معمولاً در ادبیات خود بین مساله و مشکل تمایزی قائل نمی‌شویم در حالی که این دو مفهوم مترادف نیستند. مشکل، نتیجه و پیامد مسائل و بروز عینی قابل مشاهده‌ای است که نیاز به دانش تخصصی ندارد.

حامی میرزایی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل پایداری مشکلات این است که کارکرد مشکلات، ما را به سمت مساله نبرده است.

قائم مقام نهضت سوادآموزی بیان کرد: اولین مساله، موضوع مأموریت در آموزش و پرورش است که دچار غفلت شدید نسبت به مأموریت هستیم. مأموریت باید سنجیده شدن موفقیت‌ها را بیان کند بین سیاست‌های اعلامی و اعمالی تفاوت‌های زیادی است مأموریت وقتی موضوعیت پیدا می‌کند که مبنای تصمیم گیری و تعیین اولویت‌ها باشد.

حاجی میرزایی افزود: اگر به مأموریت پاسخ درست ندهیم کیفیت ما مبهم می‌شود و امکان انسجام و تشخیص اولویت‌ها را نخواهیم داشت و در نتیجه یادگیری اتفاق نمی‌افتد.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: مأموریت شرط ضروری است، اما کافی نیست نظام تعلیم و تربیت، متشکل از اجزا و ارکانی است که باهم در تعادل و تعامل هستند و به همین خاطر طراحی و معماری بهینه مناسبات درونی اجزای سیستم اهمیت دارد.

استفاده از تجربیات آموزشی با برگزاری دورهمی فعالان تعلیم و تربیت

محمد آزین که یکی از فعالان عدالت آموزشی بوده و رئیس پانزدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق است در حاشیه این رویداد این گفت: این رویداد هرساله سعی کرده است فضای شبکه سازی و ارتباط بین فعالان را توسعه دهد و برنامه‌های کارآمدی را ارائه کند.

آزین با اشاره برپایی غرفه‌های تجربه محور در رویداد چهارسوق خاطر نشان کرد: امسال ۱۰ ارائه از فعالین نظام تعلیم و تربیت داریم و تجربه‌ها در این رویداد بیان می‌شود. همچنین پنل و نشستی درباره آزمون تیمز و پرلز و رابطه آن با سیاست گذاری آموزش و پرورش داریم.

وی افزود: امسال بجز فرصت‌های شبکه سازی و ارائه غرفه‌ها، ۳۰ مجموعه به صورت کوتاه، خود را برای مخاطبان معرفی می‌کنند تا شبکه سازی مؤثری بین مجموعه و افراد صورت بگیرد. / مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار